Відділ освіти Золочівської РДА
Статті
Головне меню


Форма входу

Пошук

Наше опитування
Шановні педагоги, що здебільшого впливає на професійний розвиток педагога?
Всього відповідей: 241

 

 















Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.01.2019, 05:52

Головна » Статті » Корисні матеріали

Сьогодні - дошкільнятко, а завтра – першокласник

Школа – це простір життя дитини,

тут вона не просто готується до життя, а живе.

 

Минає безтурботне дитинство. Незабаром дошкільнята стануть першокласниками. Скільки тривог і хвилювань зазнають майже всі батьки у цей час! Адже початок навчання в школі – важлива подія в житті дитини. З наближенням часу вступу дитини до школи батьки, як правило, починають тривожитись тим, чи достатньо вона розвинена, чи добре підготовлена. І кожний із них сподівається, плекає надії на те, щоб дитина потрапила до хорошого вчителя, чуйної людини, вимогливої, але справедливої, справжнього майстра своєї справи.

Сьогодні, як ніколи раніше, актуальними стали слова видатного педагога-класика: «Батьки повинні віддавати своїх дітей для освіти в школу свідомо і передусім самі повинні подумати, що мають тут робити, і відкрити дітям очі, щоб вони замислились над цим же». Однак необхідно запам’ятати, що у підготовці до школи не повинно бути жодного насильства чи примусу. Тай і цьому немає потреби. Дитина мріє про школу. Тож регулюймо тактовно та уміло її поведінку в русло здійснення цієї мрії. Адже, як говорить народна мудрість, «силуваним конем далеко не заїдеш».

Під формуванням готовності до навчання в школі ми розуміємо створення у дітей передумов для успішного засвоєння шкільної програми та входження в учнівський колектив. Все це відбувається нелегко і пов’язане з великим нервовим напруженням та емоційними перевантаженнями. Тому дошкільнят не потрібно залякувати школою, а всіляко підбадьорювати, підносити школу як місце радості та насолоди від здобуття знань, пізнання нового, спілкування з ровесниками та мудрим доброзичливим вчителем.

Мелодія починається з першої ноти, саме вона визначає її мотив. А перший клас - це своєрідна нота шкільного життя. Опитування свідчать, що 85 – 90 % першокласників з радістю йдуть до школи. Чи стане школа для дитини школою радості, чи буде джерелом смутку? Як допомогти їй пристосуватись до шкільного життя? Як сформувати бажання та вміння дотримуватись шкільних правил, не розгубитись від невдач, спокійно долати труднощі, як зберегти її емоційне благополуччя? Що таке інклюзія, корекція? Які особливості інклюзивного навчання? На всі ці та інші запитання можуть дати відповіді вчителі–наставники, майстри–педагоги, психолог та соціальний педагог - висококваліфіковані спеціалісти, які працюють у нашій школі. В пригоді батькам стануть консультації логопеда школи.

З метою підготовки дошкільнят до школи ми тісно співпрацюємо з дитячими дошкільними установами міста, проводимо Дні відкритих дверей для майбутніх першокласників та їх батьків, екскурсії по школі, психолого-педагогічні консиліуми з проблем адаптації до шкільного навчання, анкетування серед батьків, зустрічі за «круглим столом», семінари-тренінги.

Забезпечення наступності в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного віку та учнями перших класів має орієнтуватися на усунення суперечок між завищеними вимогами школи, вимогами окремих батьків щодо підготовки їх дітей до шкільного навчання і необхідністю враховувати специфіку дошкільної освіти. Тому розроблено плани спільної роботи школи і дошкільних навчальних закладів на цей рік, де передбачено зустрічі з вихованцями дошкільних установ, взаємовідвідування позаурочних заходів, цільові прогулянки до школи.

У лютому та червні 2019 року будуть проводитись заняття з майбутніми першокласниками, на яких значне місце відводиться іграм, заняттям з малювання, з розвитку мовлення, рухів руки, їх координації з зором.

Кожна дитина, яка приходить у цей світ, унікальна й неповторна. Кожна є маленькою особистістю зі своїм характером, своїм світобаченням, своїми радощами і печалями. І найважливіше завдання дорослого – не лише оточити дитину любов’ю та ласкою, а й зрозуміти думку дитини, допомогти попередити або подолати труднощі, які можуть спіткати її у шкільному житті.

Вчителі продовжують забезпечення емоційного комфорту дитини, до якого вона звикла в дошкільному навчальному закладі. Адже свідомо розуміють, створення сприятливого середовища для адаптації дитини до навчання забезпечуватиме їй благополучний розвиток, успішне навчання й виховання, набуття досвіду пізнавальної, практичної, соціальної діяльності, засвоєння методів пізнання навколишнього світу. А дошкільні заклади у нашому місті є сучасними, динамічними, які активно використовують особистісно-зорієнтований підхід до розвитку кожної дитини.

Майбутні першокласники мають змогу навчатися у просторих світлих класах, до послуг малюків – кімнати розваг та творча майстерня, спортивний, актовий зали, кабінет хореографії, бібліотека, комп’ютерний клас з доступом до мережі Інтернет. У кабінеті іноземних мов залюбки вивчатимуть іноземні мови (англійську), а в затишній їдальні можуть смачно пообідати, у рекреаціях – відпочити.

Всі діти талановиті, тільки необхідно розвивати їх здібності, створити сприятливі умови для самореалізації особистості. Розвиток творчих та інтелектуальних здібностей дітей забезпечують керівники гуртків: вокального, танцювального, драматичного, лялькового театру, «Юний художник», факультативних курсів.

Учителі початкових класів у школі – це люди не тільки з великим життєвим та педагогічним досвідом, але й люди енергійні, завзяті, сумлінні, відповідальні, з невичерпним бажанням працювати творчо, запалити у душі кожної дитини вогник знань, допитливості, доброти й любові, успішно здійснюють компетентнісний підхід до організації навчально-виховного процесу. А як стверджував Цицерон у 55 році до нашої ери «Учитися неважко, якщо в тебе сумлінні наставники і ти сам умієш вчитися».

Наша школа, орієнтуючись на європейську модель розвитку, активно долучається до освітніх інновацій, з виправданим оптимізмом дивиться, у завтрашній день, залишаючись при цьому центром формування духовно-моральних цінностей поколінь, оберегом української культури й народних традицій.

Бажаю батькам радісного спілкування, наповненого теплом і любов’ю до своїх дітей, тісної співпраці зі школою, а всім майбутнім першокласникам – щасливої шкільної долі.

 

З любов’ю Олена Павлишин, директор Золочівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №4.

 

Категорія: Корисні матеріали | Додав: osvita (17.12.2018)
Переглядів: 14
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Copyright MyCorp © 2019